Broodje kaas in een trommeltje

bakkerijdagenHoe lunchen wij Nederlanders? Dat is een leuke vraag die de organisatie van de BakkerijDagen, dit weekend in de RAI, heeft laten onderzoeken door nu.nl.
En de resultaten vertellen ons dat vier op de 10 Nederlanders iedere dag zelfgesmeerde boterhammen van thuis meeneemt. Van deze groep zijn het vooral mannen die hun bammetjes door hun moeder of hun vrouw laten smeren. Eén op de vijf Nederlanders haalt zijn of haar lunch in de kantine en een kwart schuift voor de lunch thuis aan de keukentafel aan. Heb je meegeteld?

Wat doet die overige 15% (want 40% + 20% + 25% = 85%) toch met de lunch? Zouden die helemaal niets eten? Of gaan ze net als scholieren massaal naar de snackbar? Het bericht rept niet over deze groep.
Wel is bekend dat de boterham met kaas de grote favoriet is. Een derde van de ondervraagden kiest juist liever voor vleeswaren, zoals rosbief, ham en worst. Slechts een kleine 10% gaat voor zoet beleg en strooit hagelslag of smeert jam op z'n brood. Ook naar het brood zelf zijn vragen gesteld en het blijkt dat we het liefste brood hebben met een "gezond imago, zoals meergranenbrood, volkorenbrood en bruin brood". De meerderheid van de ondervraagden koopt het brood bij de supermarkt, veelal uit gemakzucht (mannen) of omdat het goedkoper is (vrouwen). Want het liefste zouden we het wel bij de bakker kopen, omdat we dat brood toch lekkerder vinden.

bron: nu.nl

Lees ook:We smeren het liefste ons bammetje zelf
Lees ook:We doen het niet meer!
Lees ook:Denken aan eten helpt werknemer de dag door
Lees ook:De culinaire kroket rukt op
Lees ook:“Geen vleeswaren op je boterham”

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>