In 2007 snoepten en snackten we meer dan ooit. Dat blijkt uit de laatste cijfers van het Studiecentrum Snacks en Zoetwaren Benelux. Met 2,6% groeide het aantal snacks dat we met z'n allen kochten. Dat leverde de fabrikanten een financiële groei van 4,7% op. De groei is vooral toe te schrijven aan de producten "die inspelen op verantwoord genieten".
Vooral de producten die minder vet of suiker bevatten werden meer gekocht. De omzet van eierkoeken steeg maar liefst met 77%. Lang leve Sonja Bakker, zullen die fabrikanten denken. Ook rijstcrackers en snijkoek werden het afgelopen jaar meer verorberd. Daarnaast steeg ook de omzet van pure chocolade. Deze profiteerde niet alleen van "de trend naar luxere, zuivere en pure producten", maar ook van de positieve publiciteit rondom chocolade (lees daarover hier).
Bron en foto: Bakkerswereld
Lees ook:Minder snoepen door droog kaakje
Lees ook:Receptje….niet voor moeders!
Lees ook:Zichtbare bio = meer bio
Lees ook:Vulcano: Minder calorierijke chocolade
Lees ook:Origin Chocolate Event part II
Ik dacht altijd dat veel van de producten met minder vet of suiker juist vaak minder gezond zijn dan het “normale” product….
Snack, ik denk dat je bedoelt dat ze vaak het ene vervangen voor het andere. Halen ze er aan de ene kant het vet uit het product, stoppen ze er aan de andere kant extra suiker in. Heel veel gezonder zullen ze dan niet zijn, nee. Zie bijvoorbeeld dit opmerkelijke bericht van Eetschrijven als voorbeeld.