Zichtbare bio = meer bio

Van alle biologische waar die we in de supermarkt kunnen kopen, kopen we het minst vaak het biologische vlees. Het LEI heeft onderzocht wat supermarkten daar nu het beste aan kunnen doen: meer promotiemateriaal in en rondom het schap van biologisch vlees.

In 6 testwinkels is op allerlei manieren promotiemateriaal rondom het biologische vlees aangebracht. De omzet van deze winkels is over een bepaalde periode vergeleken met de omzet (in het biologische vlees) van 6 gewone winkels, waar geen extra promotie werd gemaakt. En de moeite is niet voor niets geweest: in de testwinkels werd duidelijk meer biologisch vlees verkocht dan in de andere winkels.
De consumenten reageerden niet alleen positief met de portomonnee. Ook desgevraagd antwoordden zij het vleesschap met de promotiematerialen als 'aantrekkelijker'. Grote kans dat jouw supermarkt binnenkort ook extra wordt aangekleed met promotiematerialen voor diervriendelijk vlees. En wees dan eens niet eigenwijs, negeer de reclames niet en laat je gewillig door de winkel naar het schap met het biologische vlees leiden.

bron: foodholland, het hele rapport vind je hier (pdf)

Lees ook:Eerlijke kans voor biologische bananen
Lees ook:Ben jij de beste biologische kok van Nederland?
Lees ook:We eten meer gezonde snacks
Lees ook:Biologisch voor sterrenkoks
Lees ook:Leuke en handige Apps: Puur! Uit Eten

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>